آشنایی با دانشکده پژوهشهای عالی هنر و کارآفرینی دانشکده کارآفرینی هنر و گردشگری از مهر 1391 با 5 رشته (کارشناسی موزه و 4 رشته کارشناسی ارشد کارآفرینی فرهنگی، مدیریت جهانگردی، اقتصاد هنر و اقتصاد شهری) آغاز بهکار نمود. از مهر 1395 با پیوستن گروه پژوهش هنر به این دانشکده نام آن به «دانشکده پژوهشهای عالی هنر و کارآفرینی» تغییر یافت که شامل سه گروه زیر است: 1. گروه پژوهش هنر و فلسفه هنر(شامل کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش هنر و فلسفه هنر). 2. گروه موزه و گردشگری (شامل کارشناسی موزه و کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی). 3. گروه اقتصاد و کارآفرینی هنر (شامل سه رشته کارشناسی ارشد اقتصاد فرهنگ و هنر، کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد شهری). اهداف بلندمدت دانشکده: • ایجاد نمونه یک دانشگاه کارآفرین و سازگار کردن دورههای آموزشی و پژوهشی با نیازهای واقعی کشور در قلمرو فرهنگ، هنر و گردشگری. • تولید و انتشار دانش بومی و انجام پژوهشهای بنیادی، کاربردی و توسعهای در زمینه کارآفرینی فرهنگی و هنری. • ارایه مشاوره به سازمانها، صنایع، نهادها و دستگاههای دولتی و غیردولتی در زمینه تولیدات و خدمات فرهنگی، هنری و گردشگری. • توسعه شرکتهای دانشبنیان با محوریت دانشجویان، دانشآموختگان و اعضای هیات علمی و تجاریسازیِ دستاوردهای آنها. • تقویت و گسترش همکاری با نهادهای علمی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز صنایع بزرگ کشور. • حمایت مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران دانشگاهی در زمینه تولیدات و خدمات کارآفرینی در قلمرو فرهنگ، هنر و گردشگری. • گسترش همکاریهای بینالمللی در قالب تبادل استاد و دانشجو و گسترش دورههای مشترک. • سرمایهگذاری مشترک با بخش خصوصی برای گسترش استفاده از فناوریهای نوین در بخش تولیدات و خدمات هنری. تواناییهای دانشآموختگان دانشکده: • توانایی کشف مزیتها و فرصتهای ارتقا و رشد هنر. • توانایی تشخیص فرصتها و امکانات بالقوه در عرصه خدمات و کالاهای هنری، فرهنگی و گردشگری. • توانایی پیادهسازی اندیشههای خلاقانه در امر هنر، فرهنگ و گردشگری. • توانایی ارزیابی آثار و بررسی سودمندیهای مادی و معنوی میراثهای هنری. • توانایی کشف برتریها و فرصتهای رشد کارآفرینی. • توانایی کشف زمینههای جذب سرمایهگذاری ریسکپذیر در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری. • توانایی کشف زمینههای ترکیب صنعت و فرهنگ برای عرضه به بازار جهانی. • توانایی مزیتسنجی سرمایهگذاری در حوزههای گوناگون فرهنگ و هنر. • توانایی مدیریت انواع واحدهای تولید خدمات و کالاهای فرهنگی، هنری و گردشگری. • توانایی معرفی حوزههای کارآفرینی به سرمایهگذاران داخلی و خارجی. • توانایی رتبهبندی مزیتهای فرهنگی و هنری برای تخصیص بهینه سرمایهگذاری. • توانایی پرورش نیروی انسانی لازم برای ارایه خدمات فرهنگی و هنری. • توانایی کشف راههای مشارکت بخش خصوصی در توسعه کارآفرینی. • توانایی ارزیابی اولویتهای سرمایهگذاری دولتی در بخشهای فرهنگ، هنر و گردشگری. • توانایی ارزشگذاری انواع محصولات فرهنگی، هنری، گردشگری. • توانایی راه اندازی کسب و کار در موزهها. |