دانشکده پژوهش های عالی هنر وکارآفرینی
آشنايي با دانشكده

آشنایی با دانشکده پژوهش‌های عالی هنر و کارآفرینی

دانشکده کارآفرینی هنر و گردشگری از مهر 1391 با 5 رشته (کارشناسی موزه و 4 رشته کارشناسی ارشد کارآفرینی فرهنگی، مدیریت جهانگردی، اقتصاد هنر و اقتصاد شهری) آغاز به‌کار نمود.

از مهر 1395 با پیوستن گروه پژوهش هنر به این دانشکده نام آن به «دانشکده پژوهش‌های عالی هنر و کارآفرینی» تغییر یافت که شامل سه گروه زیر است:

1. گروه پژوهش هنر و فلسفه هنر(شامل کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش هنر و فلسفه هنر).

2. گروه موزه و گردشگری (شامل کارشناسی موزه و کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی).

3. گروه اقتصاد و کارآفرینی هنر (شامل سه رشته کارشناسی ارشد اقتصاد فرهنگ و هنر، کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد شهری).

 

اهداف بلندمدت دانشکده:

ایجاد نمونه یک دانشگاه کارآفرین و سازگار کردن دورههای آموزشی و پژوهشی با نیازهای واقعی کشور در قلمرو فرهنگ، هنر و گردشگری.

تولید و انتشار دانش بومی و انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعهای در زمینه کارآفرینی فرهنگی و هنری.

ارایه مشاوره به سازمانها، صنایع، نهادها و دستگاههای دولتی و غیردولتی در زمینه تولیدات و خدمات فرهنگی، هنری و گردشگری.

توسعه شرکت‌های دانشبنیان با محوریت دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیات علمی و تجاریسازیِ دستاوردهای آنها.

تقویت و گسترش همکاری با نهادهای علمی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز صنایع بزرگ کشور.

حمایت مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران دانشگاهی در زمینه تولیدات و خدمات کارآفرینی در قلمرو فرهنگ، هنر و گردشگری.

گسترش همکاریهای بینالمللی در قالب تبادل استاد و دانشجو و گسترش دورههای مشترک.

سرمایهگذاری مشترک با بخش خصوصی برای گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در بخش تولیدات و خدمات هنری.

 

توانایی‌های دانش‌آموختگان دانشکده:

 توانایی کشف مزیت‌ها و فرصت‌های ارتقا و رشد هنر.

 توانایی تشخیص فرصتها و امکانات بالقوه در عرصه خدمات و کالاهای هنری، فرهنگی و گردشگری.

 توانایی پیاده‌سازی اندیشه‌های خلاقانه در امر هنر، فرهنگ و گردشگری.

 توانایی ارزیابی آثار و بررسی سودمندی‌های مادی و معنوی میراث‌های هنری.

 توانایی کشف برتری‌ها و فرصت‌های رشد کارآفرینی.

 توانایی کشف زمینه‌های جذب سرمایهگذاری ریسک‌پذیر در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری.

 توانایی کشف زمینه‌های ترکیب صنعت و فرهنگ برای عرضه به بازار جهانی.

 توانایی مزیت‌سنجی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گوناگون فرهنگ و هنر.

 توانایی مدیریت انواع واحدهای تولید خدمات و کالاهای فرهنگی، هنری و گردشگری.

 توانایی معرفی حوزه‌های کارآفرینی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی.

 توانایی رتبه‌بندی مزیت‌های فرهنگی و هنری برای تخصیص بهینه سرمایه‌گذاری.

 توانایی پرورش نیروی انسانی لازم برای ارایه خدمات فرهنگی و هنری.

 توانایی کشف راه‌های مشارکت بخش خصوصی در توسعه کارآفرینی.

 توانایی ارزیابی اولویت‌های سرمایه‌گذاری دولتی در بخش‌های فرهنگ، هنر و گردشگری.

 توانایی ارزش‌گذاری انواع محصولات فرهنگی، هنری، گردشگری.

 توانایی راه اندازی کسب و کار در موزه‌ها.

 

تاریخ به روز رسانی:
1400/10/27
تعداد بازدید:
3051
ساختمان شماره 1(خاچيكيان)
خيابان حكيم نظامي، چهارراه خاقاني ،كوچه كليسا وانك، دانشكده پژوهش هاي عالي هنر و كارآفريني
36249840-36249836-36248089 -031
ساختمان شماره 2 (استپانيان)
خيابان محتشم كاشاني كوچه متين(33) داخل كوچه سمت چپ ساختمان اول، دانشكده پژوهش هاي عالي هنر و كارآفريني
031-36288387-36288388
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal